STUDIU. Reţelele de socializare au depăşit canalele TV tradiţionale, devenind principala sursă de ştiri în SUA

STUDIU. Reţelele de socializare au depăşit canalele TV tradiţionale, devenind principala sursă de ştiri în SUA

Reţelele de socializare şi video au devenit principala sursă de ştiri în SUA, depăşind canalele TV tradiţionale şi site-urile de ştiri, arată studiile.

Mai mult de jumătate (54%) dintre oameni primesc ştiri de pe reţele precum Facebook, X şi YouTube - depăşind televiziunea (50%) şi site-urile şi aplicaţiile de ştiri (48%), potrivit Institutului Reuters.

„Ascensiunea reţelelor sociale şi a ştirilor bazate pe personalitate nu este un fenomen specific Statelor Unite, dar schimbările par să se producă mai rapid – şi cu un impact mai mare – decât în ​​alte ţări”, spune studiul.

Podcasterul Joe Rogan a fost personalitatea cea mai urmărită, aproape un sfert (22%) din populaţie declarând că a dat peste ştiri sau comentarii de la el în săptămâna precedentă.

Autorul studiului, Nic Newman, a declarat că ascensiunea videoclipurilor sociale şi a ştirilor bazate pe personalitate „reprezintă o altă provocare semnificativă pentru editorii tradiţionali”.

Institutul a evidenţiat, de asemenea, o tendinţă a unor politicieni de a-şi dedica timpul gazdelor online simpatizante, mai degrabă decât intervievatorilor tradiţionali.

Acesta a afirmat că politicienii populişti din întreaga lume sunt „din ce în ce mai capabili să ocolească jurnalismul tradiţional în favoarea unei prese partizane prietenoase, a «personalităţilor» şi a «influencerilor» care adesea au acces special, dar rareori pun întrebări dificile, mulţi fiind implicaţi în răspândirea de naraţiuni false sau chiar mai rău”.

În ciuda popularităţii lor, influencerii şi personalităţile online au fost menţionate drept o sursă majoră de informaţii false sau înşelătoare de aproape jumătate dintre oamenii din întreaga lume (47%) - plasându-i la acelaşi nivel cu politicienii.

Studiul a mai afirmat că utilizarea reţelei X pentru ştiri este „stabilă sau în creştere pe multe pieţe”, cea mai mare creştere fiind înregistrată în SUA.

Acesta a adăugat că, de când Elon Musk a preluat reţeaua în 2022, „mult mai multe persoane cu înclinaţii de dreapta, în special tineri, s-au înghesuit în reţea, în timp ce unii participanţi progresişti ​​au părăsit-o sau o folosesc mai rar”.

În SUA, proporţia celor care s-au autoidentificat drept de dreapta s-a triplat după preluarea puterii de către Musk.

În Regatul Unit, publicul X de extremă dreapta aproape s-a dublat.

Reţele rivale precum Threads, Bluesky şi Mastodon „au un impact redus la nivel global, cu o acoperire de 2% sau mai puţin pentru ştiri”, a afirmat acesta.

 

Afla mai multe despresocial mediatvsuastudiu
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt