Ministerul Transporturilor nu se va afla în situaţia de a pierde nici măcar un euro din PNRR, în condiţiile în care valoarea totală a proiectelor finanţate prin PNRR este de 20 de miliarde de euro, dar suma din PNRR este de 7,2 miliarde de euro, a explicat marţi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
'Aşa cum bine ştiţi, până în vara anului viitor, trebuie să se finalizeze toate proiectele, că sunt la Transporturi, că sunt la Educaţie, la Sănătate şi aşa mai departe, care sunt finanţate din PNRR. Noi avem următoarea situaţie la Transporturi. Avem suma totală în PNRR de 7,2 sau 7,3 miliarde de euro. Proiectele care sunt în PNRR la Transporturi au valoarea totală de 20 de miliarde. Deci PNRR-ul ne dă 7,2 miliarde, dar valoarea totală a proiectelor din PNRR ale Ministerului Transporturilor, e de 20 de miliarde. În niciun caz, Ministerul Transporturilor nu va fi în situaţia în care să nu cheltuie banii sau să aibă bani mai puţini sau să pierdem vreun euro, având în vedere lucrurile pe care vi le-am spus. Poate să existe o situaţie în care unele din aceste proiecte nu se finalizează să spunem, şi aici nu aş spune neapărat de zona rutieră, cât de zona feroviară, care nu se finalizează până în vara unui an viitor, dar nu suntem în pericolul de a pierde bani, având în vedere că valoarea noastră a proiectelor este de 20 de miliarde şi atunci le transferăm pe Programul Operaţional de Transporturi. Deci, noi la Minister nu vom fi în situaţia de a pierdere nici măcar un euro din PNRR', a spus Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres.
În ceea ce priveşte proiectele de pe zona feroviară, el a subliniat că sunt opt loturi, unele dintre ele merg bine, dar unele s-ar putea să fie în situaţia să nu se finalizeze până în vara anului viitor.
'Şi mă refer la trei dintre ele. De exemplu, e un lot pe Episcopie - Cluj care un pic e blocat, fiindcă avem un constructor care ne spune că acolo e o zonă inundabilă. Acum vă dau un exemplu. Cei care au proiectat spun că nu. Avem tot felul de expertize, contra-expertize, deci suntem într-o situaţie care s-ar putea să ne ducă în acest scenariu, de a nu finaliza până în vara anului viitor. Nu se întâmplă lucrul ăsta, le transferăm, aşa cum v-am spus, pe Programul Operaţional de Transport. Deci noi nu pierdem bani, având în vedere că aveam această rezervă de aproximativ 14 miliarde', a afirmat Sorin Grindeanu.
De asemenea, ministrul Transporturilor a declarat că instituţia are 'o mare problemă', să găsească şi alte surse de finanţare.
'Nouă nu ne ajung sursele actuale în acest moment, şi anume PNRR şi Programul Operaţional de Transporturi, referindu-mă la programele europene. Nouă ne mai trebuie şi altele. Tocmai de aceea am luat şi am accesat şi Fondul de Modernizare. Acolo avem proiecte de vreo 600 de milioane, în general de material rulant şi achiziţie de material rulat. Mai trebuie să găsim variante, fiindcă aceste proiecte pe care toate le-am pornit se fac cu bani şi nu puţini. Dar mai e o cauză care n-ar ţine de constructori, dacă vreţi, şi pe care nu pot să o garantez eu. Eu nu pot să ştiu dacă în această toamnă, iarnă sau primăvara viitoare condiţiile meteo vor fi să se poată lucra normal. Poate vom avea un an ploios, n-am de unde să ştiu aceste lucruri, şi care ar putea să ducă la anumite întârzieri pe anumite şantiere. Sunt lucruri pe care în momentul când construieşti autostrăzi sau faci lucrări pe zona feroviară le iei calcul. Despre asta e vorba. Dar, oricum, ideea e una: nu vom pierde niciun ban din PNRR', a punctat Sorin Grindeanu.